W związku z naszym założeniem, a także przekonaniem wyjaśniamy iż usługa polegająca na przyjęciu aktem notarialnym zarządu powierzonego, w stosunku do dowolnej nieruchomości, nie powinna nastąpić wcześniej niż po upływie 2 lat współpracy. Jest to naszym zdaniem, minimalny czas, potrzebny do wypracowania właściwych standardów pomiędzy stronami Umowy o Zarządzanie, a jednocześnie pozwala on poznać właścicielom zasady codziennej gospodarki nieruchomością wspólną.
Wyjaśniamy też, że zgodnie z Ustawą o własności lokali, nie przyjmujemy wpłat zaliczek na konto naszej firmy. Wszystkie wpłaty mogą być dokonywane przez właścicieli jedynie na konto Wspólnoty Mieszkaniowej.
Pomoc merytoryczna i prawna przy organizowaniu Wspólnot Mieszkaniowych:- Złożenie wniosku w GUS o nadanie numeru REGON;
- Przedstawienie ofert banków oraz dopełnienie wszystkich formalności związanych z założeniem rachunku bankowego;
- Złożenie wniosku w Urzędzie Skarbowym o nadanie numeru NIP;
- Protokolarne przejęcie od developera dokumentacji prawnej, technicznej oraz praktycznej, warunkujących prawidłowe użytkowanie budynku;
- Podpisanie umów na dostawę mediów, potrzebnych do właściwego funkcjonowania budynku:
- wody i ścieków,
- gazu,
- energii elektrycznej,
- energii cieplnej, - Zebranie ofert oraz w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty zawarcie najkorzystniejszych Umów związanych
z bieżącym utrzymaniem nieruchomości:
- konserwacje (elektryczne, hydrauliczne, dźwigów, domofonów, etc),
- wywóz nieczystości,
- utrzymanie czystości,
- ochrona,
- ubezpieczenie,
- Przygotowanie, zwołanie i pełna obsługa prawna obowiązkowych oraz pozostałych zebrań właścicieli nieruchomości;
- Przygotowanie na właściwe zebrania wspólnoty projektów planów gospodarczych w formie planów rzeczowo – finansowych po uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty;
- Przygotowanie informacji o wysokości opłat, wynikających z podjętych przez właścicieli uchwał, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania budynku;
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych i rozliczeń zadań planów gospodarczych;
- Sporządzanie obowiązujących wspólnoty wszelkich sprawozdań na potrzeby organów administracji publicznej;
- Przygotowanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- Sporządzanie rocznych rozliczeń z właścicielami lokali z comiesięcznych zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej, funduszu remontowego i kosztów zużytych mediów (wg okresowych odczytów liczników);
- Przedkładanie Zleceniodawcy stanu finansowego po stronie wpływów i kosztów wg ustalonych okresów;
- Prowadzenie i obsługa księgowa administrowanej nieruchomości, zgodna z obowiązującymi przepisami prawa;
- Ustalenie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali ze wskazaniem ich właścicieli
i procentowego udziału właścicieli w nieruchomości wspólnej;
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz pozostałych dokumentów technicznych wymaganych przez przepisy prawa budowlanego;
- Zlecanie kontroli stanu technicznego i okresowych przeglądów budynku i urządzeń, które stanowią jego wyposażenie techniczne (kontrola taka jest obligatoryjna zgodnie z wymogami prawa budowlanego lub producenta urządzenia);
- Kontrola nad prawidłowym funkcjonowaniem umów z dostawcami energii elektrycznej, gazu, wody, wywozu odpadów i innych umów wynikających z indywidualnego charakteru obiektu;
- Przygotowanie i dostarczenie właścicielom wykazu „solidnych i sprawdzonych” firm świadczących usługi na rzecz nieruchomości w zakresie bezawaryjnej pracy urządzeń technicznych;
- Nadzór nad usuwaniem ewentualnych awarii i ich skutków;
- Dyżury administratora na terenie nieruchomości w uzgodnionym terminie;
- Utrzymywanie stałego kontaktu administratora z Zarządem Wspólnoty;
- Doradztwo na rzecz Zleceniodawcy, a także współwłaścicieli nieruchomości we wszelkich sprawach wynikających z ustawy o własności lokali jak również pomoc przy redagowaniu pism urzędowych;
- Wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali;
- Współpraca z organami policji, służb miejskich w celu zapewnienia porządku i bezpieczeństwa właścicielom lokali na terenie administrowanej nieruchomości;
- Sygnalizowanie Zleceniodawcy o wszelkich spostrzeżeniach i uwagach przez cały okres trwania umowy.
W celu stworzenia indywidualnej oferty cenowej dla Państwa nieruchomości, prosimy o wysłanie zapytania.